برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

اشتباهات رایج برنامه نویسی

موارد فوق ممکن است منجر به فرض منطق کسب و کار یا درک آن متفاوت از نحوه درخواست شود ، به ویژه در مواردی که در منطقه تجاری شخصی ندارید که با او مشورت کنید اشتباهات رایج برنامه نویسی (کاربر در مکان ، منطقه یا کشور دیگری است) به در این مواقع ، ترجیحاً بررسی عملکردی که باید توسعه داده شود ،

 قبل از نوشتن کد ، توضیحات لازم را درخواست کنید. این مستقل از روش توسعه به کار گرفته شده است ، چه پیش بینی کننده باشد و چه چابک. کد را در ماژول ها و توابع ساختار ندهید: عدم ساختار عملکرد در چند ماژول یا توابع می تواند مشکلاتی را در درک کد و حفظ آن ایجاد کند

 توصیه می شود که عملکردها را اشتباهات رایج برنامه نویسی تا حد امکان برای تکمیل یک هدف ، نه بیشتر و نه کمتر ، ساختاردهی کنید. کدگذاری سخت پیامها و تنظیمات: برنامه نویسی مستقیم پیام ها و پارامترهای پیکربندی می تواند مشکلات زیادی را در نگهداری ایجاد کند ، زیرا در صورت نیاز به تغییر پیام یا پارامتر ، تمام کد باید بررسی شود ،

 با احتمال حذف برخی از آنها ، و زمان توسعه چنین تعمیر و نگهداری را افزایش می دهد. و باعث دوباره کاری در عوض ، ترجیحاً مدیریت یک فایل پیکربندی یا پایگاه داده است که در آن پیامها و پارامترها به متغیرها اختصاص داده می شوند ، و سپس در توابع و ماژول های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

با استفاده از به موارد استثنا رسیدگی نکنید: استدلالهای معتبری موافق و مخالف استفاده از دستور به جای شرط و برای مدیریت استثنا وجود دارد. در هر صورت ، صرف نظر از فرم مورد استفاده ،  اشتباهات رایج برنامه نویسی عملکرد باید همه استثنائات را بدون ترک برخی از موارد مدیریت کند.

مدیریت استثنا به برنامه اجازه می دهدررررررربه صورت کنترل شده به اشتباه پایان می یابد و به شما امکان می دهد با این خطا برخورد کنید (عنوان یک قاعده ، از زمانی استفاده می شود که انتظار می رود مسیر عادی کد بدون خطا پیش برود ، مگر اینکه شرایط استثنایی واقع شود

، مانند آفلاین بودن سرور اشتباهات رایج برنامه نویسی  ایرانیان سایبر ، برخی از پلتفرم ها یا برنامه هایی که با آنها ارتباط برقرار می کند آفلاین است ، اعتبار جلسه منقضی شده و غیره If و برای رسیدگی به استثناهای مورد انتظار بر اساس منطق کسب و کار استفاده می شوند ، به عنوان مثال هنگامی که کاربر به عملکردی دسترسی پیدا می کند که هیچ وظیفه ای برای آن تعیین نشده است.

مدیریت استثنا برای نمایش پیام های خطا که برای کاربر کاربردی است مفید است. عدم استفاده از آن ممکن است منجر به نمایش پیام های خطای برنامه به همراه توضیحات فنی شود. همچنین ، عدم استفاده از آن می تواند تجزیه و تحلیل خطاها را برای یک تیم پشتیبانی یا Help Help دشوار کند.

نظرات کد مفقود ، اشتباه یا قدیمی:عدم مستندسازی نظرات می تواند امکانات نگهداری برنامه های آینده را به شدت محدود کند ، از این گذشته ، کارکنان توسعه تمایل دارند بین پروژه ها و شرکت ها بچرخند. هرکسی که مجبور به تعمیر و نگهداری کد بدون مستندات و برنامه های کد شده باشد می داند که به آزمون و خطا روی می آورد.

حتی برای همان تلیلگر برنامه نویس ، نوشتن یک کد بدون مستندسازی آن اشتباهات رایج برنامه نویسی ، رفتن به یک کار دیگر و سپس بازگشت ، اگر من نظرات را ثبت نکنم ، ردیابی خطاها دشوار است.  همچنین ، باید اطمینان حاصل کنید که نظرات متناسب با کد برنامه نظر داده شده است (از کپی و چسباندن اجتناب کنید) ،

 در صورت اصلاح عملکردها و ماژول های موجود ، نظرات باید به روز شوند ، که نشان می دهد چه کسی و در چه تاریخی آن را تغییر داده است. اگر مدتی است که با جاوا کار می کنید ، مطمئناً این اشتباهات را حداقل چند بار مرتکب شده اید. خطاهای برنامه نویسی در جاوا و سایر زبانها بیشتر در خطاهای نحوی و منطقی رخ می دهد.

 خطاهای نحوی هنگامی ایجاد می شوند که جاوا ( نمی تواند عبارت را تشخیص دهد. این باعث می شود که کامپایلر یک پیام خطا ، معمولاً با یک خط کد مرجع ، برگرداند. خطاهای نحوی را خطاهای زمان کامپایل نیز می نامند. خطاهای منطقی با نام  شناخته می شوند. اینها اشتباهاتی است که برای یافتن آنها مدتی طول می کشد.

اگر ما انتخاب کنیم ، هر برنامه نویس خطاها  اشتباهات رایج برنامه نویسی را در زمان کامپایل انتخاب می کند. چندین روز طول کشید تا در صورت بروز خطاهای منطقی اشکال زدایی کنم ، و آن ، با استفاده از تمام ابزارهای موجود: فایل های ، پیام های  ، اشکال زدایی و غیره.خطاهای زیر هر از گاهی در اکثر برنامه نویسان ظاهر می شود ، اما ما می توانیم مرتباً آن را در کد اشتباه کدنویسی  برنامه نویسان مبتدی مشاهده کنیم.

برچسب ها: اشتباهات رایج برنامه نویسی ,

[ بازدید : 25 ]

[ دوشنبه 26 مهر 1400 ] 10:51 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]