برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

زبان های برنامه نویسی توصیه شده برای کودکان و نوجوانان

1. Python

   Pythonیک زبان برنامه نویسی است که مانند گفتار عادی خوانده می شود. به ندرت می توان نظراتی را به کد اضافه کرد زیرا به اندازه کافی خوب نوشته شده است و به گونه ای خوانده می شود که گویی نظرات از قبل در کد وجود داشته است. اگر بچه ها یا دانش آموزان شما قصد دارند چیزی مانند کدگذاری را یاد بگیرند ، پس شما می خواهید که درک اولیه ای درباره چگونگی فکر کردن مانند یک برنامه نویس داشته باشند. با استفاده از پایتون ، دانش آموزان در مورد یادگیری نحوه برنامه نویسی موانع بسیار کمی دارند. آنها می توانند بیاموزند که چگونه ایده های برنامه نویسی را در ذهن خود بسازند و سپس بر انتقال این ایده ها به دستورالعمل هایی که ماشین می تواند آنها را تفسیر کند تمرکز می کنند.. بسیاری از ویژگی های مشترک مورد نیاز برنامه نویسان از قبل در زبان برنامه نویسی وجود دارد که این زبان را برای یادگیری بچه ها به یک زبان عالی تبدیل می کند.

2.Ruby

روبی ساده ترین نحو خواندن را برای برنامه نویسان مبتدی دارد. به جای اینکه وقت زیادی را برای توضیح کدی که دانش آموزان در ماشین تایپ می کنند بگذرانید ، میتوانید انها را به صورت توضیحی فرا بگیرید. این یک عامل واقعا مهم برای کودکانی است که  مفاهیم برنامه نویسی را یاد می گیرند. در پایان روز ، کودکان برای نوشتن متن های خوب نیاز به یادگیری مفاهیم دارند. روبی یک زبان بسیار قوی است و در اصل برای ایجاد توییتر استفاده شده است ، بنابراین می توانید بلافاصله به دانشجویان نشان دهید که این برنامه ابزاری است که در سیستم عامل های محبوب مورد استفاده قرار می گیرد.

3.Scratch

اگر بچه ای دارید که علاقه به ایجاد انیمیشن و داستان های تعاملی و ... دارد پس اسکرچ یک زبان برنامه نویسی است که میتواند بصورت انلاین یاد بگیرد.در حالی که این زبان برای کودکان به اندازه کافی ساده است اما گزینه ها و امکانات کافی وجود دارد تا حتی برنامه نویسان حرفه ای هم از این زبان استفاده کنند.

اسکرچ همچنین دارای یک انجمن آنلاین بسیار تعاملی است که در آن افراد آثار هنری و بازی های خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند  که می تواند دانش آموزان شما را بیشتر درگیر کند.  

به طور خلاصه

برنامه نویسی برای هر کسی مهارت مفیدی است. این به شما می آموزد که درباره نحوه کار یک فرآیند فکر کنید. این به شما می آموزد که درباره مراحلی که برای ایجاد یک فرآیند لازم است و چگونگی حل مشکلات فکر کنید.

 

https://gocoderz.com/all-news/5-best-programming-languages-kids/

برچسب ها: برنامه نویسی , کودکان و نوجوانان ,

[ بازدید : 30 ]

[ جمعه 7 خرداد 1400 ] 18:46 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]