برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

بهترین سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان

 ممکن است مدتی به این موضوع فکر نکرده باشید. سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان هنگامی که از برنامه نویسی زوجی استفاده می شود، مهم است که همه افراد را به صورت جفت قرار دهید، نه فقط یادگیرندگانی که ممکن است با مشکل مواجه شوند، به طوری که هیچ کس احساس کند که متمایز نیست. همچنین مهم است که افراد 3 یا 4 بار در ساعت نقش‌ها را در هر جفت عوض کنند تا شخصیت قوی‌تر در هر جفت بر جلسه غالب نشود.

 

نکته 6: از نمونه های کار شده با اهداف فرعی برچسب گذاری شده استفاده کنید

یادگیری برنامه نویسی شامل یادگیری نحو  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان و معناشناسی یک زبان برنامه نویسی است، اما همچنین شامل یادگیری نحوه ساخت برنامه است. یک راه خوب برای راهنمایی دانش آموزان از طریق ساختن برنامه ها، استفاده از مثال های کار شده است: راهنماهای گام به گام که نشان می دهد چگونه یک مشکل موجود را حل کنید.

 

مربیان معمولاً نمونه های برنامه نویسی مشابه زیادی را برای تمرین کردن زبان آموزان ارائه می دهند. اما از آنجایی که زبان آموزان مبتدی هستند، ممکن است شباهت بین مثال ها را نبینند: یافتن بیشترین میزان بارندگی از لیست اعداد و یافتن اولین نام خانوادگی بر اساس حروف الفبا از لیست نام ها ممکن است برای زبان آموزان مشکلات کاملاً متفاوتی به نظر برسد، حتی اگر برنامه نویسان پیشرفته تر این کار را انجام دهند. آنها را به  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان عنوان ایزومورف تشخیص دهید.

 

مارگولیوکس و موریسون و همکاران. [19-21] نشان داده‌اند که دانش‌آموزان زمانی که نمونه‌های کار شده به مراحل (یا اهداف فرعی) تقسیم می‌شوند، عملکرد بهتری دارند که نام‌ها (یا برچسب‌ها) داده می‌شود - یک مثال در کد 2 آورده شده است. برچسب‌های فرعی ساختاری را ارائه می‌دهند که به یادگیرندگان اجازه می‌دهد ببینند. شباهت‌های بین مشکلات کدنویسی و برقراری ارتباط مؤثرتر با همسالان و مربیان. سپس فراگیران می توانند برچسب  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان ها را برای کارهای آینده که خودشان انجام می دهند اعمال کنند.

 

نکته 7: به یک زبان بچسبید

یک اصل که در تمام زمینه های آموزشی اعمال می شود این است که انتقال تنها با تسلط به دست می آید [22]. بنابراین، دوره ها باید به یک زبان بچسبند تا زمانی که زبان آموزان به اندازه کافی با آن پیشرفت کنند تا بتوانند جنگل را از درختان تشخیص دهند. در حالی که یک برنامه نویس باتجربه می تواند، برای مثال، آنچه را که درباره حلقه ها و فراخوانی های تابع می داند در یک زبان دریافت کند و از آن درک مجدد در زبانی با نحو یا معنایی متفاوت استفاده کند، یک تازه وارد هنوز نمی داند کدام عناصر دانش او مرکزی هستند و کدام یک. تصادفی هستند تلاش برای اجبار کردن انتقال خیلی زود - به عنوان مثال، مجبور کردن آنها به جابجایی از پایتون به جاوا اسکریپت برای گذراندن  سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان دوره برنامه نویسی وب در اوایل تحصیلشان - باعث سردرگمی زبان آموزان و کاهش اعتماد به نفس آنها می شود.

 

نکته 8: از وظایف معتبر استفاده کنید

گوزیال و همکاران دریافتند که دستکاری فراگیران با تصاویر، صدا و ویدئو در تکالیف برنامه‌نویسی اولیه، باعث افزایش ماندگاری در دو معنا می‌شود: یادگیرندگان پس از تأخیر مجدد، مطالب بیشتری را به خاطر می‌آورند و به احتمال زیاد در برنامه‌های محاسباتی باقی می‌مانند [23]. این یک نمونه خاص از یک مشاهده بزرگتر است: سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  یادگیرندگان وظایف معتبر را جذاب تر از نمونه های انتزاعی می یابند.

 

یک سوال کلاسیک در آموزش محاسبات (و ریاضیات) این است که آیا مسائل با زمینه (مثلاً یافتن بالاترین نمره دانش آموز) بهتر است یا بدون (مثلاً یافتن حداکثر لیست اعداد). بوویر و همکاران [24] این را با یک مطالعه چند دانشگاهی بررسی کرد و هیچ تفاوتی بین این دو پیدا نکرد. آنها پیشنهاد می کنند که چون تفاوتی ندارد، ملاحظات دیگر (مانند انگیزه) باید در اولویت قرار گیرند.

 

یکی از احتیاطات در مورد انتخاب زمینه این است که زمینه می تواند به طور ناخواسته برخی از افراد را کنار بگذارد در حالی که دیگران را به سمت خود بکشاند. برای مثال، بسیاری از مربیان از بازی های رایانه ای به عنوان نمونه انگیزشی برای کلاس های برنامه نویسی استفاده می کنند، اما برخی از زبان آموزان ممکن است آنها را با خشونت و کلیشه های نژادی یا جنسیتی مرتبط کنند یا به سادگی پیدا کنند. لذت بخش نیستند هر نمونه ای که انتخاب شود، هدف باید این باشد که زبان آموزان را در سریع ترین زمان ممکن از «سخت و کسل کننده» به «آسان و سایت های آموزش برنامه نویسی به کودکان  هیجان انگیز» منتقل کنیم [25].

 

برای کمک به دانش‌آموزان برای دستیابی سریع به یک نتیجه قابل مشاهده و رضایت‌بخش، مربیان می‌توانند تعدادی کتابخانه نرم‌افزاری از پیش نوشته شده یا کد منبع ارائه کنند که دانش‌آموزان را به هدف نهایی نزدیک‌تر کند. این ایده که دانش‌آموزان باید از صفر شروع کنند و تمام کدهای مورد نیاز خود را بنویسند، یادگار دوران گذشته میکرو رایانه‌های خانگی است (و حتی در آن زمان هم درست نبود). وظیفه ای را که واقعاً می خواهید دانش آموزان در آن شرکت کنند انتخاب کنید و هر چیز دیگری را از قبل آماده کنید.

 

نکته 9: به یاد داشته باشید که تازه کارها متخصص نیستند

این اصل توتولوژیک است، اما به راحتی فراموش می شود. افراد تازه کار متفاوت از متخصصان [26] برنامه ریزی می کنند و به رویکردها یا ابزارهای متفاوتی نیاز دارند. اگر از یک برنامه نویس حرفه ای بخواهید که فهرستی از اعداد صحیح را تکرار کند و میانگین را تولید کند، آنها می توانند با استفاده از دانش ذخیره شده از الگوی دقیق مورد نیاز، کد را در عرض چند ثانیه بنویسند. تازه کارها کاملاً متفاوت با این مشکل برخورد می کنند: آنها باید نحو را برای قسمت های مختلف به خاطر بسپارند، بدانند چگونه روی یک لیست تکرار کنند، بدانند چگونه از یک متغیر انباشت کننده استفاده کنند و غیره.

 

تازه کارها ممکن است نیاز داشته باشند که درProgramming teaching sites for children   مورد یک الگوریتم روی کاغذ وقت بگذارند (چیزی که برنامه نویسان متخصص به ندرت به آن نیاز دارند، زیرا آنها معمولاً اغلب الگوهای الگوریتمی رایج را حفظ کرده اند). آنها ممکن است نیاز داشته باشند که نمونه هایی را در مراحل هدایت شده بسازند. آنها ممکن است مبارزه کنند

[ بازدید : 11 ]

[ جمعه 11 خرداد 1403 ] 21:18 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]