برنامه نویسی کودکان و نوجوانان

برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟

یک الگوریتم یک توالی متناهی از عملیات مشخص برای حل یک مسئله  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ خاص یا یک دسته از مشکلات را مشخص می کند. شما می توانید مراحل یک الگوریتم را به طرق مختلفی از جمله کلمات (همچنین به عنوان زبان طبیعی نیز شناخته می شوند) ، نمودار جریان ، کد شبه (در زیر توضیح داده شده) و کد زبان برنامه نویسی توصیف کنید.

 

همانطور که پیچیدگی مشکلات افزایش می یابد ، مهم است که الگوریتم هایی کارآمد (به عنوان مثال سریع) و صحیح برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ طراحی شوند ، زیرا از هر ورودی معتبری ، خروجی مشخص شده تولید می کنند. در CS 325 ، تحلیل الگوریتم ها ، شما روش هایی را برای تجزیه و تحلیل پیچیدگی و اثبات درستی یاد خواهید گرفت.

 

تبدیل الگوریتم ها به برنامه ها

یک الگوریتم می تواند به زبانهای مختلف رایانه ای پیاده سازی شود و یک برنامه واحد ممکن است از الگوریتم های مختلفی برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ استفاده یا پیاده سازی کند. به عنوان مثال ، ممکن است از یک الگوریتم مرتب سازی برای سفارش پیام ها و یک الگوریتم رمزگشایی برای درک پیام ها استفاده کنید.

 

کد ماشین ، زبان اسمبلی و کامپایلرها

CPU رایانه دستورالعمل های برنامه شما را اجرا می کند. با این حال ، در حالی که شما یک برنامه را به زبانی مانند C ++ می نویسید ، CPU رایانه فقط می تواند دستورالعمل های کد شده به عنوان توالی Os و s را دنبال کند. کامپایلر نرم افزار یک برنامه ویژه است که عبارات نوشته شده به زبان کامپیوتر را به یک فرم باینری (Os و s} به نام کد ماشین) تبدیل می کند. از آنجا که تشخیص 0 و 1 نتیجه برای ما دشوار است ، سطح پایین (نزدیک به سخت افزار) وجود دارد ) زبان برنامه نویسی به نام اسمبلی زبان است که از اختصارات و الگوهای کوتاه برای توصیف آنچه CPU باید انجام دهد استفاده می کند. به عنوان مثال ، عبارت اسمبلی "MOV AL ، 61h؛" به معنی کپی کردن مقدار زیر است (61 ساعت ، نمایش هگزادسیمال 97) در محل حافظه " AL ".

 

شما در CS 271 ، معماری رایانه و اسمبلی زبان در مورد کد ماشین و زبان اسمبلی چیزهای بیشتری ایران سایبر خواهید آموخت.

 

زبانهای سطح بالا

در این کلاس C ++ را می آموزید که یک زبان سطح بالایی است. زبانهای سطح بالا آن دسته از زبانهای رایانه ای برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ هستند که بسیاری از جزئیات سطح پایین سیستم رایانه را پنهان می کنند و تمایل به استفاده از کلمات و نمادهای طبیعی تر در مقابل کلماتی مانند "MOV" در زبان اسمبلی دارند که یک زبان سطح پایین است.

 

C ++ یکی از بسیاری از زبان های سطح بالا است. برای دیدن محبوبیت فعلی همه زبانهای رایانه ، به فهرست TIOBE بروید.

 

کد منبع ، کد شی و  برنامه نویسی چیست و چه کاربردی دارد؟ کد اجرایی

[ بازدید : 75 ]

[ پنجشنبه 3 تير 1400 ] 11:11 ] [ علیرضا خانی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]